مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 10:352020-02-23پزشكي

رژیم غذایی و تغذیه در دوران بارداری


دوران بارداری از جمله مراحل مهم و حساس زندگی یک خانم محسوب می شود که در این دوران خانم باردار از هر لحاظ باید مراقب خود و کودک درون خود باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام مدکده، خود مراقبتی در دوران بارداری شامل: توجه به علائم جسمانی، تغذیه سالم، انجام فعالیت ورزشی، طرز خواب صحیح و استفاده از بالش طبی مخصوص بارداری و .

می شود.

آیا می دانید در دوران بارداری از چه مواد غذایی باید تغذیه کنید و از چه مواد غذایی باید بپرهیزید؟ آنچه یک زن در دوران بارداری می خورد و می نوشد، منبع اصلی تغذیه کودک اوست.

بنابراین متخصصان توصیه می کنند که رژیم غذایی مادر باید شامل: انواع غذاهای و نوشیدنی های سالم باشد تا مواد مغذی مهمی را که کودک برای رشد و نمو نیاز دارد، فراهم شود.

تغذیه اصلی در بارداری طبق گفته کالج آمریکایی متخصص زنان و زایمان، یک زن باردار به کلیسم، اسیدفولیک، آهن و پروتیین بیشتری نیاز دارد.

در اینجا دلیل نیاز مادر باردار به این چهار ماده مغذی را بیان می کنیم: اسیدفولیک: اسیدفولیک یک ویتامین از نوع B است که در جلوگیری از نقص هنگام تولد در مغز و نخاع کودک، که به عنوان نقص لوله عصبی شناخته می شود، موثر است.

نبود فولات یا اسیدفولیک منجر به مشکلات حاد روی مغز و ستون فقرات کودک می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی و تغذیه در دوران بارداری

رژیم غذایی و تغذیه در دوران بارداری