مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:362020-02-23سياسي

40 تا 50 درصد از حجم کتاب های درسی باید کم شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادق زاده با انتقاد از حجم زیاد کتاب های درسی در نظام آموزشی بیان کرد: - یک استاد دانشگاه و معاون سابق دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در طول دوره های مختلف ایجاد تحول در کتاب های درسی به حجم کتاب ها بی توجه بوده ایم و این حجم زیاد اثرات منفی را بر دانش آموزان دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادق زاده با انتقاد از حجم زیاد کتاب های درسی در نظام آموزشی بیان کرد: در طول دوره های مختلف ایجاد تحول در کتاب های درسی به حجم کتاب ها بیتوجه بودهایم.

علی رغم اینکه خواستیم اهداف را تغییر دهیم و متناسب با اهداف حجم کتاب های درسی را کم کنیم، ولی جسارت کم کردن حجم کتاب ها متناسب با ملاک های موجود در سند تحول را نداشته ایم.

وی افزود: در تمام ساحت های یادگیری همیشه مطالب خوب و جدید را به کتاب های درسی اضافه کرده ایم، ولی جسارت کم کردن حجم کتاب ها را نداشتیم.

نکته ای که شاید ما به آن بی توجه بودهایم این بوده که یک برنامه درسی به لحاظ میزان محتوا چقدر مطلب لازم است که قابلیت انتقال و زمینه سازی را نیز داشته باشد؟ این اشکالی است که بخش مهمی از برنامه درسی ما را به برنامه درسی پوچ و برنامه درسی پنهان تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 تا 50 درصد از حجم کتاب های درسی باید کم شود

40 تا 50 درصد از حجم کتاب های درسی باید کم شود