مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اسفند 1398 ساعت 08:102020-02-23اجتماعي

شناسایی یکی از بزرگترین استقرارهای پیش از تاریخ ایران


چهل سال بعد از حضور هیات باستان شناسی بریتانیایی در قومس، کوروش روستایی و هیات بررسی اش موفق به شناسایی یکی از بزرگترین استقرارهای پیش ­از تاریخ ایران در محدوده­ «شهر قومس» در نزدیکی دامغان شدند.

- این تپه، یکی از تپه های مورد بررسی در محوطه تاریخی قومس است چهل سال بعد از حضور هیات باستان شناسی بریتانیایی در قومس، کوروش روستایی و هیات بررسی اش موفق به شناسایی یکی از بزرگترین استقرارهای پیش ­از تاریخ ایران در محدوده­ شهر قومس در نزدیکی دامغان شدند.

کوروش روستایی - سرپرست پروژه­ بررسی باستان­ شناسی چشم­ انداز شهر قومس - در گفت وگو با ایسنا توضیح می دهد: به دنبال آغاز بررسی های هیات باستان شناسی ایرانی بعد از گذشت 40 سال از حضور هیاتی بریتانیایی در شهر تاریخی قومس ، یکی از بزرگ­ترین استقرارهای پیش ­از تاریخ ایران در محدوده­ باستانی موسوم به شهر قومس در 30 کیلومتری دامغان شناسایی شد، محوطه ا­ی باستانی که در دهه­ های 1340 و 1350 به مدت چهار فصل توسط هیاتی از باستان­ شناسان بریتانیایی به سرپرستی جان هانسمن و دیوید استروناخ به صورت گسترده کاوش شد.

او با بیان این که پژوهش­ بریتانیایی ها متمرکز بر کاوش هشت تپه از مجموع 20 تپه این محوطه بود که بیشتر آن ها به دوره­ اشکانی تعلق داشتند، ادامه می دهد: هدف از کاوش­ های هیات بریتانیایی در ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یکی از بزرگترین استقرارهای پیش از تاریخ ایران

شناسایی یکی از بزرگترین استقرارهای پیش از تاریخ ایران