مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 11:162020-02-22پزشكي

ماسک ها برای پیشگیری از کرونا معجزه نمی کنند


دکتر ارژنگ علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : کروناویروس در واقع سبب ابتلای افراد به نوعی از بیماری عفونی می شود که می توان از نظر انتقال آن را با سرما خوردگی مقایسه کرد.

وی تفاوت کرونا با دیگر بیماری های عفونی را در ناگهانی بودن بروز علایم آن از یک سو و تازگی آن برای مردم و محققان دانست و گفت : شایع ترین راه انتقال ویروس کرونا همانند دیگر بیماری های عفونی از طریق تماس بدنی و هوا است.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت : اکثر ویروس ها و باکتری های عفونی با استفاده از شست و شو و ضد عفونی کردن از بین می روند و می توان با رعایت بهداشت فردی که تنها یکی از آنها استفاده از ماسک است ، به راحتی از انتشار و ابتلای به این ویروس جلوگیری کرد.

دکتر علیخانی یکی دیگر از دلایل ایجاد تنش روانی برای جامعه در برابر ویروس کرونا را نبود داروی مناسب برای درمان و واکسن برای مقاومت بدن در برابر آن با توجه به تازگی آن دانست و افزود : از نظر ما به عنوان متخصصان بیماری های عفونی ، تنفس تنها یکی از راههای انتقال بیماری عفونی است و به همین دلیل هم استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند افراد را در برابر این ویروس ایمن کند و باید همه موارد بهداشت فردی رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک ها برای پیشگیری از کرونا معجزه نمی کنند

ماسک ها برای پیشگیری از کرونا معجزه نمی کنند