مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 11:062020-02-22سياسي

آیین نکوداشت مهدی محقق برگزار می شود


آیین نکوداشت 7 دهه خدمات گسترده علمی و فرهنگی مهدی محقق فردا در دانشگاه تهران برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیین نکوداشت 7 دهه خدمات گسترده علمی و فرهنگی مهدی محقق با عنوان تماشای خورشید، فردا در دانشگاه تهران برگزار می شود.

این مراسم یکشنبه 4 اسفندماه از ساعت 15 تا 18 در تالار فردوس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور اساتید، کارشناسان، همکاران و شاگردان مهدی محقق برپا می شود.

مهدی محقق (متولد 10 بهمن 1308 خورشیدی) نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی، استاد دانشگاه تهران است.

وی در شهر مشهد به دنیا آمد و دارای مدرک دکتری الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه تهران و دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.

وی بنیان گذار دائرهالمعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دائرهالمعارف اسلامی و رییس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه مک گیل و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

کتاب های او اعم از تألیف و ترجمه و تصحیح و مجموعهٔ مقالات به هشتاد، و مقالات فارسی به عربی به یکصد و سی، و مقالات انگلیسی بیشتر از سی و پنج بالغ می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نکوداشت مهدی محقق برگزار می شود

آیین نکوداشت مهدی محقق برگزار می شود