مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 10:002020-02-22پزشكي

برای تقویت مغز، بادام بخورید


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تاثیر بادام بر مغز و ذهن انسان یاد کرد و مربای این میوه را یکی از موثرترین راهکارها دانست.

- ایسنا/یزد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تاثیر بادام بر مغز و ذهن انسان یاد کرد و مربای این میوه را یکی از موثرترین راهکارها دانست.

دکتر سید کاظم کاظمینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاثیر مغز بادام بر تقویت مغز و ذهن، اظهار کرد: بادام شیرین، طبیعتی گرم و تر دارد لذا مغز این میوه دوست داشتنی به حافظ قوت ها معروف است و به خصوص حافظ قوت مغز به شمار می رود.

وی به افراد توصیه کرد که افراد هر شب و در هنگام خواب، هفت عدد بادام پوست گرفته را با کمی نبات آسیاب شده همانند قوتو به صورت گرد این مخلوط میل کنند.

این متخصص طب ایرانی، مصرف شیر بادام و حلوای بادام را نیز توصیه کرد و در مورد نحوه تهیه حلوای بادام، گفت: حلوای بادام مخلوطی از بادام، خرما، آرد چند بار الک شده و روغن به مقدار هر یک 30 گرم یا سه قاشق غذاخوری سر پر است که البته می تواند با روغن کمتری نیز تهیه شود.

وی با بیان این که باید مغز بادام و خرما را از شب قبل در کاسه ای چینی خیس کرد، افزود: پوست بادام و هسته خرما را پس از خیساندن می توان به راحتی جدا کرد و در آسیاب یا هاون کمی سایید تا نیم کوب شود، سپس آن را حرارت داده و با آب خودش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تقویت مغز، بادام بخورید

برای تقویت مغز، بادام بخورید