مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اسفند 1398 ساعت 09:552020-02-22اقتصادي

مدیریت استرس در مواقع بحران/«کرونا» ما را می کشد یا اضطراب؟


آدم های مضطرب همان هایی هستند که هنگام گرانی یورش به سمت خرید دلار ، مسکن یا هر چیز دیگری می برند که البته باعث گران شدنش نیز خودشان هستند، اینها همین هایی هستند که این روزها برای تهیه ماسک یا مواد ضدعفونی کننده رفتارهای عجیب می کنند و باعث می شوند این .

- خبرگزاری فارس؛گروه خانواده (زهره سعیدی، کارشناس ارشد روان شناسی عمومی): انسان از ابتدای آفرینش در معرض خطرات روانی و جسمانی بوده است انواع و اقسام بلایای طبیعی و غیر طبیعی را در طول تاریخ تجربه کرده است در برابر برخی مقاوم شده و در برابر برخی دیگر هنوز راه چاره ای وجود ندارد.

اما انسان به نسبت و  در هر دوره تلاش کرده دانش مربوط به بلایای مختلف از طبیعی تا غیر طبیعی، روانی تا جسمانی را کسب کند تا کمتر دچار بحران شود و این بحران ها را بتواند از سر بگذراند.

سرعت روند خیلی از اتفاقات و بلایا از جوامع سنتی به سمت مدرن افزایش پیدا کرده است به طوریکه اگر در گذشته انسان هایی که غارنشین بودند  دچار یک بیماری می شدند، این اندازه اپیدمیک نمی شد که امروز و در جوامع بزرگ شاهد اپیدمیک شدن برخی بیماری ها چون وبا، ابولا، ویروس های مختلف دیگر مثل آنفولانزا یا کرونا که همین روزها نیز بحثش در مجامع مختلف داغ است، هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت استرس در مواقع بحران/«کرونا» ما را می کشد یا اضطراب؟

مدیریت استرس در مواقع بحران/«کرونا» ما را می کشد یا اضطراب؟