مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 14:452020-02-20فرهنگي

اطلاعیه معاونت مطبوعاتی ارشاد درباره انتشار اخبار بیماری کرونا


در پی ابتلای چند نفر از هموطنانمان به ویروس کرونا و انتشار اخبار مربوط به این بیماری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به دنبال شیوع برخی شایعات و گمانه زنی های گسترده درباره شیوع بیماری کرونا، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توصیه هایی خطاب به رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح کرد.

با توجه به شیوع برخی شایعات و گمانه زنی های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا در کشور که موضوع همه مردم ایران است، توصیه می شود رسانه ها  و فعالان شبکه های اجتماعی، موارد زیر را در انتشار و بازنشر اخبار مورد توجه قراردهند: 1.

هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن انتظار می رود از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم ان مطمئن شوید و مانع از انعکاس  برداشت از موضوع- گمانه و اطلاعات ناقص شوید.

2.

انتشار گمانه زنی ها، شایعات و فایلهای صوتی، تصاویر و ویدئوهای بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهادهای رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرارمی دهد لذا توصیه می شود به اخبار تولیدی رسانه های شناسنامه دار و رسمی توجه گردد1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعیه معاونت مطبوعاتی ارشاد درباره انتشار اخبار بیماری کرونا

اطلاعیه معاونت مطبوعاتی ارشاد درباره انتشار اخبار بیماری کرونا