مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اسفند 1398 ساعت 11:462020-02-20اقتصادي

70 درصد مهاجران در 5 استان کشور وجود 3 میلیون مهاجر در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سید جعفر کاظم پور پنجشنبه در کارگاه آموزشی دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان با موضوع کودک و نوجوانان متأثر از مهاجرت در شیراز، بیان کرد: بیش از 3 میلیون نفر در کشور مهاجر هستند که از این تعداد تنها یک میلیون نفر به صورت قانونی به ایران مهاجرت کردند.

او خاطرنشان کرد: 70 درصد مهاجرانی که وارد کشور می شوند تنها در 5 استان کشور حضور دارند البته فارس جزوه این استان ها در نیست اما استان تهران و استان کرمان بیشترین مهاجران را در خود دارند و پس از این دو استان سه استان دیگر نیز پذیرای مهاجران هستند.

وی اضافه کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد مهاجرت های غیرقانونی است که این مهاجرت ها محرومیت های اجتماعی نیز به همراه دارند البته پدیده مهاجرت هم برای نظام سیاسی مشکل ایجاد کرده است و هم مهاجران غیرقانونی دچار محرومیت های اجتماعی شده اند.

او در خصوص ارائه امتیازات ویژه به مهاجران نیز تصریح کرد: در راستای حمایت از مهاجران دولت مصوباتی سعی کرد و امتیازات مختلفی به این افراد ارائه دهد که می توان از جمله این افزایش امتیازات به مصوبه سال 95 و اصلاحیه قانون اشاره کرد که مهاجران می توانند از حق تحصیل بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مهاجران در 5 استان کشور وجود 3 میلیون مهاجر در کشور

70 درصد مهاجران در 5 استان کشور وجود 3 میلیون مهاجر در کشور