مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 16:352020-02-19اجتماعي

2 درصد طوفان های حاره ای دنیا جنوب ایران را تحت تأثیر قرا ر می دهد


رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: با وجودی که قوی ترین طوفان های حاره ای در حومه آمریکای شمالی شکل می گیرند که 2 درصد از این طوفان های ویرانگر در محدوده تأثیر بر سواحل جنوب ایران فعالیت می کنند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: با وجودی که قوی ترین طوفان های حاره ای در حومه آمریکای شمالی شکل می گیرند که 2 درصد از این طوفان های ویرانگر در محدوده تأثیر بر سواحل جنوب ایران فعالیت می کنند.

محمدرضا سالاری فنودی ظهر امروز در دومین روز از نشست مدیران هواشناسی استان های ساحلی کشور در چابهار اظهار داشت: سواحل جنوب کشور به ویژه سیستان و بلوچستان بیشترین تأثیر از پدیده های مخرب اقیانوسی را دارند به طوریکه در جریان طوفان حاره ای کیار، به بخش هایی از سواحل سیستان و بلوچستان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل بروز خسارت های طوفان بالا آمدن سطح آب دریا است که به سبب فشار کم، باد زیاد و موج های بلند، می تواند باعث جاری شدن سیل قابل توجه بشوددر نوارهای ساحلی شود.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در جریان طوفان کیار که پاییز امسال سواحل استان را تحت تأثیر قرار داد، بالا آمدن آب دریا در سواحل کم ارتفاع کنارک و بریس حتی بیشتر از برخی سواحل هند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 درصد طوفان های حاره ای دنیا جنوب ایران را تحت تأثیر قرا ر می دهد

2 درصد طوفان های حاره ای دنیا جنوب ایران را تحت تأثیر قرا ر می دهد