مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 10:052020-02-19ورزشي

گنجینه ای که در مرمت «پمپیی» کشف شد


دیوارنگاره های (فرسکوهای) واضح و نوشته های پیش تر دیده نشده از جمله مواردی هستند که در طول پروژه طولانی مدت مرمت یکی از مشهورترین محوطه های تاریخی جهان یعنی «ویرانه های پمپیی» کشف شده اند.

- دیوارنگاره های (فرسکوهای) واضح و نوشته های پیش تر دیده نشده از جمله مواردی هستند که در طول پروژه طولانی مدت مرمت یکی از مشهورترین محوطه های تاریخی جهان یعنی ویرانه های پمپیی کشف شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آرت دیلی، در جریان پروژه طاقت فرسای مرمت ویرانه های پمپیی که پس از تماشاخانه کولوسئوم دومین مقصد پربازدید ایتالیا محسوب می شود تیم بزرگی از متخصصان دیوارها و ساختار ویران شده این مکان را بازسازی کردند و در نقاط بکر این محوطه تاریخی به کاوش پرداختند.

در این بین در جریان بازسازی و مرمت، اکتشافاتی در نقاطی از این محوطه که هیچ گاه توسط متخصصان باستان شناسی مورد بررسی قرار نگرفته بود، اما در طول قرن های متمادی بارها مورد سوءقصد قاچاقچیان عتیقه و جواهرات قرار گرفته بود نیز رخ داد.

باستان شناسان در ماه اکتبر یک دیوارنگاره (فرسکو) از تصویر لحظه پیروزی یک گلادیاتور کشف کردند.

در سال 2018 نیز نوشته ای باستانی کشف شد که ثابت می کرد شهر باستانی پمپیی که در نزدیکی شهر ناپل کنونی واقع بوده در هفدهم اکتبر سال 79 میلادی نابود شده است؛ این درح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه ای که در مرمت «پمپیی» کشف شد

گنجینه ای که در مرمت «پمپیی» کشف شد