مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 بهمن 1398 ساعت 08:202020-02-19اجتماعي

اشتباهی که تصحیح آن کمی سخت شده است


کاهش آفت برنج با  آتش زدن کاه و کلش باور غلطی است که برخی از کشاورزان با انجام آن مرتکب اشتباهاتی از جمله تخریب محیط زیست و آلودگی هوا می شوند.

- ایسنا/گیلان رییس اداره محیط زیست لنگرود گفت: کاهش آفت برنج با  آتش زدن کاه و کلش باور غلطی است که برخی از کشاورزان با انجام آن مرتکب اشتباهاتی از جمله تخریب محیط زیست و آلودگی هوا می شوند.

امین نجات در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش یکی از چالش های جدی است که پس از زمان برداشت برنج در استان علاوه بر اینکه موجب آلودگی محیط زیست منطقه می شود، از حاصلخیزی خاک شالیزار نیز تا مقدار زیادی می کاهد، گفت: باور غلطی که در گذشته وجود داشت و کشاورزان فکر می کنند که آتش زدن کاه وکلش موجب می شود تا در فصل زراعی آینده با آفت های کمتری مواجه شوند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم تذکرات و اطلاع رسانی ها همچنان برخی کشاورزان برای آتش زدن کاه و کلش اصرار دارند و تصحیح این اشتباه کمی سخت شده است، افزود: خوشبختانه ارتقای آگاهی به کشاورزان موجب شده است که آتش زدن کاه و کلش کمتر شود.

نجات با بیان اینکه لذا به استناد ماده 20 قانون هوای پاک سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و مرتکب به جزای نقدی محکوم می شود، ادامه داد: در خصوص آتش زدن ضایعات کشاورزی و ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتباهی که تصحیح آن کمی سخت شده است

اشتباهی که تصحیح آن کمی سخت شده است