مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 17:552020-02-18اقتصادي

توزیع 150 هزار اصله نهال جنگلی در هفته منابع طبیعی


همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری 150 هزار اصله نهال جنگلی در سطح مناطق و رویشگاههای جنگلی استان توزیع و کاشته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شهرام منتصری در سومین نشست هماهنگی بزرگداشت هفته منابع طبیعی با اعلام این خبر گفت: در هفته منابع طبیعی سال جاری 150 هزار اصله نهال از گونه های جنگلی از جمله بنه، بادام کوهی، سرو شیراز، ابریشم مصری، کٌنار، اکاسیتا، سرو زربین، سرو نقره ای و کاج تهران توزیع و در رویشگاه های مختلف استان کاشته خواهد شد.

وی از توان تولید بیش از 900 هزار اصله نهال گلدانی در بزرگترین نهالستان منابع طبیعی فارس خبر داد و گفت: در نهالستان شهیدروستا آب باریک شیراز نهال 29 گونه جنگلی در حال تولید است که به تدریج در سالهای آینده نیاز جنگل کاری ها را تأمین خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به تولید این تعداد نهال جنگلی گفت: سطح وسیعی از اراضی و مناطق جنگلی درسطح شهرستانهای استان نیاز به جنگل کاری و احیا دارند که با تولید نهال در این نهالستان این نیاز مرتفع خواهد شد.

وی افزود: این نهال ها در اجرای طرح ها و پروژه های بخش جنگل کاری، شامل پارک های جنگلی، ایجاد فضای سبز و توسعه درختکاری استفاده خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 150 هزار اصله نهال جنگلی در هفته منابع طبیعی

توزیع 150 هزار اصله نهال جنگلی در هفته منابع طبیعی