مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 15:252020-02-18اقتصادي

تجارت ایران با کشورهای اوراسیا دو میلیارد دلاری شد


موضوع تعرفه و ارزش گذاری کالا در گمرک اهمیت ویژه دارد در این زمینه تطبیق تعرفه های اوراسیا انجام و ابلاغ شده و در ارتباط با ارزش گذاری قرار است اقدام هایی انجام شود تا صادرات کالا برای صادرکنندگان مقرون به صرفه باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان تجارت خارجی ایران با حوزه کشورهای اوراسیا به دومیلیارد دلار رسیده است و میزان واردات نیز در 10 ماهه امسال نسبت به پارسال 41 درصد رشد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه روابط عمومی گمرک سید روح الله لطیفی افزود: اجرایی شدن موافقت نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا از پنجم آبان ماه و اعمال تخفیف های ترجیحی در ارتباط با 862 قلم کالای وارداتی و صادراتی با کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی،در مجموع صادرات به اوراسیا در 10 ماهه گذشته، به وزن دو میلیون و683هزار تن به ارزش 861 میلیون 19 هزارو 603 دلار رسید.

به گفته وی، میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه درسال 97 از نظر وزنی 114 درصد واز لحاظ ارزش72 درصد رشد داشته است .

وی اضافه کرد: میزان واردات از کشورهای اتحادیه اوراسیا هم افزایشی بوده، حجم واردات ایران از کشورهای اوراسیا در مدت مورد بررسی درمجموع دو میلیون و563 هزارو801 تن وبه ارزش یک میلیاردو 105 میلیون و 946 هزارو 125 دلاراست که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت ایران با کشورهای اوراسیا دو میلیارد دلاری شد

تجارت ایران با کشورهای اوراسیا دو میلیارد دلاری شد