مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 14:102020-02-18اجتماعي

درخواست وزیر برای کاوش در جیرفت


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پژوهشگاه میراث فرهنگی درخواست کرد تا با وجود محدودیت ها برای سال جدید، حجم بالاتری از کاوش در محوطه های تاریخی کشور انجام شود و نمونه ی بارز این سایت های تاریخی را «جیرفت» معرفی کرد.

- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پژوهشگاه میراث فرهنگی درخواست کرد تا با وجود محدودیت ها برای سال جدید، حجم بالاتری از کاوش در محوطه های تاریخی کشور انجام شود و نمونه ی بارز این سایت های تاریخی را جیرفت معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغر مونسان در آیین افتتاح هفدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسان که نتایج فعالیت های یک سالِ کاری باستان شناسی ایران، در کنار یافته های یک ساله آن ها از کاوش های انجام شده ارائه می شود، با تاکید بر این که در سایت های ویژه با قدمت های بالا، باستان شناسان می توانند به کسب تجربه و تمدن بشری کمک بیشتری کنند، افزود: امیدوارم برای جواب دادن به این درخواست، محوطه های تاریخی مانند جیرفت در اولویت قرار گیرند.

او بخش مهمی از پنجره ی میراث فرهنگی به عنوان تاریخ، هویت و پیشینه ی تاریخی کشور را باستان شناسی دانست و گفت: باید تلاش شود تا در سال های آینده همکاری های بین المللی بیشتری توسط باستان شناسان انجام شود و حتی از جامعه بین المللی اندیشمندان و محققان بهره ببریم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزیر برای کاوش در جیرفت

درخواست وزیر برای کاوش در جیرفت