مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:472020-02-18پزشكي

پرورش دهندگان اسب در یزد مراقب بیماری مشمشه باشند


سید خلیل موسوی علت ابتلا حیوانات تک سم به این بیماری را تغذیه نامناسب و نگهداری حیوان در مکان های غیربهداشتی ذکر کرد که باعث ایجاد زمینه های بروز این بیماری می شود.

وی افزود: روند بیماری در حیوانات تک سم می تواند به سه شکل حاد با علائم شدید تنفسی، تورم غده های لنفاوی و طناب لنفی، شکل مزمن با علائم بیماری در پوست و بینی، شکل مخفی (بدون علائم بالینی و تنها ابتلا ریه ها) بروز کند و شکل حاد بیماری بیشتر در الاغ و قاطر اتفاق می افتد و نشانه های آن اغلب همراه با تب بالا و علائم تنفسی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی یزد، موسوی ذرات تنفسی معلق در هوا و خوردن غذا یا آب آلوده به ترشح تنفسی یا زخم های عفونی حیوان را شایع ترین راه انتقال عنوان کرد و اظهارداشت: کسانی که با حیوان مبتلا و بافت های آن در تماس هستند باید اصول بهداشتی پیشگیری را جدی بگیرند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی استان با اشاره به دستورالعمل سازمان دامپزشکی، مبنی بر خونگیری و آزمایش سرمی برای تشخیص مشمشه در اسب گفت: به منظور بررسی بیماری مشترک مشمشه، نمونه گیری از حیوانات تک سم توسط کارشناسان دامپزشکی انجام و در صورت مشاهده علائم اقدام لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش دهندگان اسب در یزد مراقب بیماری مشمشه باشند

پرورش دهندگان اسب در یزد مراقب بیماری مشمشه باشند