مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-18اقتصادي

هفت هزار نفر در گیلان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کردند


سعید مهدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان به اجرا درآمد، افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون 17 هزار و 175 نفر در طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع در این استان ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد:در اجرای این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند و دهک های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد، حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی اظهار داشت : در آزمون وسع با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: 50 درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن ها بر اساس ارزیابی وسع بین 40 تا 100 درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی 4 قرار دارند توسط دولت پرداخت می شود و خانوارهایی که درآمد آن ها بر اساس ارزیابی وسع 100 درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی 5 و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت هزار نفر در گیلان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کردند

هفت هزار نفر در گیلان دفترچه رایگان بیمه سلامت دریافت کردند