مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-18سياسي

از سوء تفاهم تا مخالفت در تغییر نام برخی معابر تهران


اعضای شورای شهر تهران نام چند معبر و خیابان پایتخت را تغییر دادند.

- اعضای شورای شهر تهران نام چند معبر و خیابان پایتخت را تغییر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اعضای شورای شهر تهران جلسه علنی صبح امروز خود را به بررسی نامگذاری معابر اختصاص دادند و به مدت دو ساعت سه دستور جلسه ابتدایی خود را که در مورد نامگذاری معابر بود تک به تک بررسی کردند و محمد جواد حق شناس ضمن قرائت لیست نام های پیشنهادی گفت: تعدادی از نامگذاری ها مربوط به جلسه قبل است که مانده و باید آن را بررسی کنیم که بر همین اساس در تغییر نام خیابان مطهری در منطقه یک نام احمد اقتداری پیشنهاد می شود.

محسن هاشمی در واکنش به این تغییر نام گفت: ممکن است برخی از نامهای خانوادگی تکراری باشد اما به اسم کوچک که نگاه می کنیم یک مطهری دیگری شاید منظور باشد.

به عنوان مثال در تهران، نام خانوادگی هاشمی زیاد است اما همه آنها که هاشمی رفسنجانی نیستند و حتی در کتاب درسی اگر به یاد داشته باشید یک داستان در مورد خانواده هاشمی بودکه اخیرا آن را حذف کردند که البته منظورشان هاشمی رفسنجانی نبود.

وی با بیان اینکه توضیح این گونه تغییرها در جامعه سخت است و ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند گفت: مثلا خانواده مطهری بر روی این موضوع حساس هستند و می گویند که مطهری زدایی در شهر می کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سوء تفاهم تا مخالفت در تغییر نام برخی معابر تهران

از سوء تفاهم تا مخالفت در تغییر نام برخی معابر تهران