مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 بهمن 1398 ساعت 07:462020-02-18سياسي

افزایش مشارکت بانوان خراسان شمالی در رقابت های انتخاباتی


در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها یک نامزد زن در عرصه رقابت های انتخاباتی خراسان شمالی حضور یافته بود که این رقم اکنون در انتخابات دوره یازدهم مجلس به عدد کم سابقه 7 نفر رسییده است.

از این افراد افراد سه تن در حوزه انتخابیه بجنورد، سه تن در حوزه انتخابیه شیروان و یک تن در حوزه انتخابیه اسفراین بر سر تصاحب 4 کرسی نمایندگی این حوزه ها با 61 مرد به رقابت برخاسته اند.

برخی از کنشگران و فعالان سیاسی و اجتماعی، فارغ از اینکه این بانوان نامزد مجلس، موفق به جلب آرای مردم و راهیابی به خانه ملت بشوند یا نه، نفس همین حضور را نشانه بالندگی و بلوغ سیاسی و اجتماعی نیمی از پیکره جامعه دانسته و آنرا امری مبارک می دانند.

پویش تغییر چهره مردانه مجلس که در دور قبل مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده بود تلاش کرد با طرح موضوع لزوم افزایش تعداد زنان داوطلب نمایندگی در سطح جامعه، زنان را تشویق کند تا خود را برای نمایندگی در مجلس نامزد کنند و اگر چه در دور دهم مجلس تعداد زنان منتخب بیش از هر دوره دیگر بود، اما استان هایی مانند خراسان شمالی تا کنون حتی یک نماینده زن را هم به مجلس نفرستاده اند.

زنان فرصت های برابر می خواهند دبیر حزب پیشرو اصلاحات خراسان شمالی، از بانوانی است که اعتقاد دارد زنان باید اعتماد به نفس لازم را در مشارکت های سیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مشارکت بانوان خراسان شمالی در رقابت های انتخاباتی

افزایش مشارکت بانوان خراسان شمالی در رقابت های انتخاباتی