مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 13:252020-02-17سياسي

برنامه های اعتکاف باید منجر به افزایش جمعیت در مساجد شود


آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جلسه ستاد شئونات فرهنگی که با موضوع اعتکاف برگزار شد، با تاکید بر اینکه در عرصه اعتکاف نباید با رویکرد گزارش دهی فعالیت کنیم، افزود: در این عرصه باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه ها اثرگذار و مطلوب شود.

وی اضافه کرد: خدا درباره حج فرموده که هرچه می توانید در مناسک حج، زاد و توشه بردارید و همه تلاشتان برای ارتقای تقوا باشد و پس از مناسک حج نیز ذکر و یاد خدا را رها نکنید و با جدیت بیشتر خدا را یاد کنید.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه نیز همین گونه است و ذکر و تقوا از ارکان مهم این فریضه دینی محسوب می شود، افزود: باید حقایق تقوایی و ذکر در مراسم نماز جمعه و پس از آن برجسته دیده شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: 2 عنصر تقوا و ذکر در اعتکاف محور قرار دارد و باید تلاش کنیم تا هم از نظر مفهومی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار گیرد و در تمام شئونات زندگی برجسته باشد تا جامعه به این سمت هدایت شود.

امام جمعه قزوین موضوع ولایت را به عنوان یکی از ارکان مهم دین برشمرد و گفت: پذیرش همه ذکرها و عبادت ها با ولایت امکان پذیر است و در روایات های دینی نیز تاکید شده اگر همه شب ها نماز بخوانیم، همه روزها را روزه بگیریم، همه ساله حج را به جای آوریم و همه مال خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های اعتکاف باید منجر به افزایش جمعیت در مساجد شود

برنامه های اعتکاف باید منجر به افزایش جمعیت در مساجد شود