مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 13:152020-02-17پزشكي

یک چهارم جمعیت خراسان رضوی به پرفشاری خون مبتلا هستند


دکتر فروه وکیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی های انجام شده 25 درصد جمعیت استان خراسان رضوی بیش فشاری خون دارند در حالی که بسیاری از آنان از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: عوامل ژنتیکی و استعداد خانوادگی، تغذیه نادرست، دیابت، چربی خون، چاقی، کم تحرکی، استعمال سیگار و استرس های مزمن نقش مهمی در ابتلا به بیماری پرفشاری خون دارند.

وی با بیان اینکه پرفشاری خون اغلب علامت خاصی ندارد گفت: فشار خون بالاتر از 140 روی 90 نمونه پرفشاری خون است لذا افراد باید بطور منظم فشار خون خود را کنترل کنند تا مبتلا به عوارض پرفشاری خون نشوند.

دکتر وکیلیان افزود: فعالیت فیزیکی و ورزش منظم، مصرف سبزی و میوه، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل دیابت و چربی خون در پیشگیری از پرفشاری خون موثر است.

وی ادامه داد: پرفشاری خون اغلب با علائمی مانند سنگینی سر، تاری دید، تنگی نفس شبانه، کاهش دید، بی حسی بدن و تعریق شبانه همراه است و هر فرد با مشاهده این علائم باید به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کند.

در اجرای طرح بسیح ملی کنترل فشار خون حدود یک میلیون و 200 هزار فرد بالای 30 سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از 27 اردیبهشت تا 15 تیر ماه امسال نسبت به این بیماری غربالگری شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک چهارم جمعیت خراسان رضوی به پرفشاری خون مبتلا هستند

یک چهارم جمعیت خراسان رضوی به پرفشاری خون مبتلا هستند