مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 11:202020-02-17اجتماعي

افتتاح اولین هنرستان سمپادی کشور در مشهد/ «سمپاد مهارتی» به کمک صنعت می آید


رییس سازمان ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، با بیان اینکه سمپاد مهارتی، به پرورش انسان های توانمندتر توجه می کند تا به کمک حوزه صنعت بیایند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه مهاجرانی ظهر امروز در آیین افتتاح هنرستان دخترانه استعدادهای درخشان سعدی مشهد به عنوان نخستین هنرستان سمپادی کشور، اظهار کرد: امروزه کشورهای توسعه یافته دنیا دو مولفه مهم علم و مهارت را به هم پیوسته می دانند و در این راستا سمپاد مهارتی می تواند این دو موضوع مهم را ترکیب و تلفیق کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، دانش آموزان سمپادی را در سه مولفه مهارت حل مساله، تفکر خلاق و تفکر نقاد پیشرو دانست و افزود: ما در سمپاد مهارتی بستری از مهارت ها را تعریف می کنیم تا آنها با علاقه مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب کنند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه ای به صنعت و اقتصاد داشته باشند.

وی، نقش مهارت در اقتصاد کشور را نقشی پررنگ و مهم توصیف کرد و گفت: در همین راستا، سمپاد مهارتی از موضوعات جدی است که می تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.

مهاجرانی با بیان اینکه نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان های فنی، پرورش انسان های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بیایند، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور این نوع هنرستان در خراسان رضوی آغاز به کار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح اولین هنرستان سمپادی کشور در مشهد/ «سمپاد مهارتی» به کمک صنعت می آید

افتتاح اولین هنرستان سمپادی کشور در مشهد/ «سمپاد مهارتی» به کمک صنعت می آید