مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-17سياسي

توسعه جوامع بدون مشارکت فعالانه زنان امکان پذیر نیست


فریده روشن در حاشیه برگزاری نشست زنان و چشم اندازهای توسعه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توسعه یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان است و زمانی این توسعه موفقیت آمیز است که مشارکت تمامی گروه های اجتماعی را به دنبال داشته باشد و بتواند همه گروه های اجتماعی را دربر گیرد؛ در این میان زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند از مهمترین گروه های اجتماعی هستند که بدون مشارکت آنها قطعاً جوامع نمی توانند به توسعه یافتگی دست پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان تربیت کننده فرزندان و حامی مردان هستند و با ارتباطی که با گروه های مختلف سنی دارند و تاثیری که می توانند بر روی آنها بگذارند، خودشان می توانند فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جوامع در حال توسعه ای که از مشارکت زنان بهره مند نبودند نتوانستند به اهداف عالی خود دست یابند و امروز به این اجماع رسیدند که تا حضور و مشارکت زنان نباشد به طور قطع به اهداف عالی توسعه دست نمی یابند.

وی ادامه داد: وقتی جوامع، عوامل دیگر توسعه مانند مسکن، تغذیه، سواد و تندرستی را کیفیت ببخشند اما حضور زنان را که قشری تاثیرگذار هستند نادیده بگیرند هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه جوامع بدون مشارکت فعالانه زنان امکان پذیر نیست

توسعه جوامع بدون مشارکت فعالانه زنان امکان پذیر نیست