مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 09:062020-02-17اقتصادي

تجهیز 78 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین


علی میر حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 78 هزار هکتار از 220 هکتار اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند.

وی افزود: کشاورزان برای تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین باید درخواست داشته باشند سپس اقدامات ترویجی از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای آنها انجام خواهد شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مشکل اعتباری وجود ندارد، گفت: هر ساله مقداری از اراضی کشاورزی به این نوع سیستم تجهیز می شود.

این مسئول عنوان کرد: استان کرمانشاه از استان های پیشرو در تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین است و از این نظر 10 درصد از متوسط کشور بالاتر است.

حسنی ادامه داد: تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین در تمام شهرستان های استان انجام می شود و محدودیت منطقه ای وجود ندارد البته به نقاطی که مشکل برق رسانی وجود دارد، کمتر ورود می کنیم.

وی درباره اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه نیز تصریح کرد: به ازای هر هکتار آبیاری بارانی تا 20 میلیون تومان لازم است که 10 میلیون و 500 هزار تومان به صورت بلاعوض به کشاورز اعطا می شود و به ازای هرهکتار آبیاری قطره ای حدود 25 میلیون تومان لازم است که 17 میلیون و 500 هزار تومان بلاعوض داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 78 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین

تجهیز 78 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین