مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 08:552020-02-17اقتصادي

5 واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال 99 اضافه می شود


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه سال آینده پنج واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه می شوند، گفت: واکسن های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، - سورنا ستاری امروز در مراسم تقدیر از توانمندی های تولید صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور هستند، اظهار کرد: تمام اعضای این سیستم را در اختیار داریم، به طوری که در این حوزه شرکت های ایرانی در حال فعالیت هستند و نیروی انسانی کافی در این صنعت وجود دارد و از سوی دیگر شاهد کاهش خروج داروسازان از کشور هستیم.

وی با اشاره به توانمندی های شرکت های تجهیزات پزشکی در زمینه تولید محصولی مانند شتاب دهنده و سایر محصولات، گفت: این صنعت از توانایی بسیار خوبی برخوردار است، به شکلی که می توانیم ایده ها را به سرعت به محصول تبدیل کنیم.

البته وجود سازمان غذا و دارو یکی از علل موفقیت این حوزه به شمار می رود، کاش ما در سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت نفت سازمانی مثل غذا دارو داشتیم تا وقتی محصولی تولید می شود بتوانند به راحتی آن محصول را ثبت کنند و وارد بازار شود.

ستاری با بیان اینکه 100 شرکت در حوزه سلول های بنیادی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این شرکت ها را تقویت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال 99 اضافه می شود

5 واکسن جدید به چرخه واکسیناسیون کشور در سال 99 اضافه می شود