مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 08:002020-02-17پزشكي

مقاله استاد ایرانی یکی از پنج مقاله برتر ژورنال جراحی چاقی


کیس ریپورت ویدیویی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از پنج مقاله برتر ژورنال معتبر جراحی چاقی (Obesity Surgery) انتخاب شد.

- کیس ریپورت ویدیویی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از پنج مقاله برتر ژورنال معتبر جراحی چاقی (Obesity Surgery) انتخاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد کرمان ساروی، فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی(جراحی درون بین) و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در این کیس ریپورت ویدیویی سومین مورد عارضه نادر فتق فضای پترسون در افراد تحت جراحی مینی بای پس(تک آناستوموزی) در دنیا گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمل مینی بای پس، یکی از موثرترین روش های جراحی چاقی و متابولیک است و مطالعات متعدد نشان داده که این شیوه جراحی که از لحاظ تکنیکی ساده تر و سریعتر و از نظر اثربخشی قابل مقایسه با جراحی بای پس کلاسیک است، احتمال بروز عوارض حین عمل مثل فتق های داخلی را نیز به شدت کاهش می دهد.

دبیر انجمن جراحی چاقی و متابولیک ایران خاطرنشان کرد: مدتها تصور می شد که در جراحی مینی بای پس احتمال بروز عارضه فتق فضای پترسون (فضای محل اتصال روده و معده با کولون عرضی) صفر است اما گزارش اخیر و دو گزارش قبلی که یکی از آن دو گزارش هم توسط ما ارائه شده بود نشان داده که در موارد نادر احتمال بروز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاله استاد ایرانی یکی از پنج مقاله برتر ژورنال جراحی چاقی

مقاله استاد ایرانی یکی از پنج مقاله برتر ژورنال جراحی چاقی