مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:462020-02-17اقتصادي

جابه جایی دام بدون پلاک کوبی و گرفتن گواهی بهداشتی قاچاق است


افشین قطبی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس شیوه نامه خرید، فروش، حمل و نگهداری دام های زنده که در بهمن سال گذشته و در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به تصویب رسید و پس از امضای رییس جمهوری به همه استان ها ابلاغ شد همه مالکین دام های زنده موظف به پلاک کوبی و ثبت دام های خود در سامانه جامع هویت گذاری بوده و فرصت هویت گذاری نیز یک سال اعلام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به پایان فرصت هویت گذاری، هر گونه جابه جایی دام (گاو، اسب، شتر، گاومیش، گوسفند و بز) و صدور گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای برای تردد دام بین همه استان ها و شهرستان ها از تاریخ 15 بهمن تنها برای دام هایی که پلاک کوبی شده و اطلاعات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده امکان پذیر است.

قطبی اضافه کرد: براین اساس همه دامداران موظف هستند با مراجعه به عوامل هویت گذار در شهرستان و استان نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دام های خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه یاد شده استان بوشهر جزو استان های الف کشور (استان های مرزی) است و جابه جایی دام بین این استان با استان های همجوار از همان ابتدای ابلاغ شیوهنامه اجباری بوده و جابه جایی دام بین استان با استان های همجوار منوط به پلاک کوبی و ثبت در سامانه است اما با توجه به پایان فرصت قانونی اعلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جابه جایی دام بدون پلاک کوبی و گرفتن گواهی بهداشتی قاچاق است

جابه جایی دام بدون پلاک کوبی و گرفتن گواهی بهداشتی قاچاق است