مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:462020-02-17سياسي

نهضت بازشناسی هویت شیعه با فهرست نویسی آثار امامیه


شیخ آقابزرگ طهرانی به همراه جمعی نهضت فهرست نگاری آثار امامیه را بر اساس سنت فهرست نویسی در میان مسلمانان و با هدف نشان دادن جایگاه شیعه در میراث مکتوب اسلامی پدید آوردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن پیش رو ویراسته ای از ارائه حجت الاسلام رسول جعفریان است که در شب شیخ آقابزرگ طهرانی در دایره المعارف بزرگ اسلامی (شنبه 26 بهمن ماه) ایراد گردیده است.

جعفریان در این برنامه، از شکل گیری نهضت فهرست نگاری آثار امامیه با محوریت الذریعه ؛ نهضتی که به هدف بازشناسی هویت شیعه امامی در اوایل قرن چهاردهم هجری صورت گرفت، یاد می کند.

شیخ آقابزرگ طهرانی به همراه جمعی این نهضت را بر اساس سنت فهرست نویسی در میان مسلمانان و با هدف نشان دادن جایگاه شیعه در میراث مکتوب اسلامی پدید آوردند.

پیشینه دانش کتاب در میان مسلمانان اغلب وقتی دانش جدیدی مطرح می شود، کسانی به دنبال ریشه های آن در تمدن اسلامی گذشته می روند و نمونه هایی را معرفی می کنند؛ بیشتر برای آن که بگویند ما هم از این دست علوم داشته ایم.

این کار، دهها سال است میان ما مرسوم است، امری که بسیاری از اوقات، انگیزه اش، به رخ کشیدن گذشته ما و تأکید بر آن است که ما هم سرمایه هایی داشته ایم، اگرچه امروز از دست ما رفته است! اینکه چه اندازه آن ادعاها درست است یا خیر بماناد، اما در موضوع بحث این ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت بازشناسی هویت شیعه با فهرست نویسی آثار امامیه

نهضت بازشناسی هویت شیعه با فهرست نویسی آثار امامیه