مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:102020-02-17بين الملل

پامپئو در آفریقا به دنبال گسترش روابط اقتصادی با قاره سیاه


وزیر امور خارجه آمریکا در میانه تنش ها بر سر محدودیت مسافرتی اخیر دولت ترامپ برای چهار کشور آفریقایی و احتمال کاهش کمک نظامی به آن ها، پس از کنفرانس مونیخ به سنگال رفت.

- وزیر امور خارجه آمریکا در میانه تنش ها بر سر محدودیت مسافرتی اخیر دولت ترامپ برای چهار کشور آفریقایی و احتمال کاهش کمک نظامی به آن ها، پس از کنفرانس مونیخ به سنگال رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ورود مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به داکار، دومین دیدار یک وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آفریقای سیاه است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق ترامپ پس از سفرش به این منطقه در مارس 2018 برکنار شد.

پامپئو طی این سفر دیدار از آنگولا و اتیوپی را نیز در برنامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه واشنگتن پست، او در سنگال با رهبران تجاری دیدار کرد و پنج پروژه را اعلام کرد که شرکت های آمریکایی در آن ها مشارکت خواهند داشت و یکی از آن ها ساخت آزادراهی تازه به طول حدود 160 کیلومتر است.

پامپئو در حالی که در کنار وزیر اقتصاد سنگال ایستاده بود، اظهار کرد، هدف این سفر تجلیل از دستاوردهای بزرگ دو کشور و به طور خاص بین بخش های خصوصی دو کشور است .

آمریکا در زمینه ایجاد روابط تجاری با کشورهای آفریقایی از چین بسیار عقب مانده و چین بیش از یک دهه بزرگترین شریک تجاری این قاره بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو در آفریقا به دنبال گسترش روابط اقتصادی با قاره سیاه

پامپئو در آفریقا به دنبال گسترش روابط اقتصادی با قاره سیاه