مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:002020-02-17پزشكي

مرگ سالانه 50 هزار نوزاد زیر 28 روز در یمن


وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در نتیجه نبود امکانات به دلیل ادامه جنگ علیه این کشور، هر سال 50 هزار نوزاد یمنی زیر 28 روز جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، بخش بهداشتی یمن نیاز مبرم به دستکم هزار اتاق شیشه ای NICU ویژه نگهداری از نوزادان دارد.

بر اساس گزارش شبکه المسیره ، المتوکل تصریح کرد: هر سال 50 هزار نوزاد زیر 28 سال به دلیل نبود خدمات و کمبود اتاق های شیشه ای جان خود را از دست می‎دهند.

وی در خصوص اختلالات روانی ناشی از ادامه جنگ علیه این کشور هم گفت: حمایت روانی دیگر نیازی به گفتن ندارد، ما نیازمند مراکز بهداشتی و دارو برای درمان بیماری های روانی در نتیجه بمباران وحشتناک زنان و کودکان به دست ائتلاف هستیم.

وزیر بهداشت یمن در پایان خواستار توجه تمام سازمان ها برای فراهم کردن خدمات اساسی در این زمینه شد.

پیشتر یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفت که هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند.

اوایل سال  جاری هم وزیر بهداشت یمن ا اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از 100 هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سالانه 50 هزار نوزاد زیر 28 روز در یمن

مرگ سالانه 50 هزار نوزاد زیر 28 روز در یمن