مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 10:452020-01-29سياسي

برهه ای مهم در روسیه: اصلاح قانون اساسی و آینده پوتین


روسیه تحولات بسیار مهمی را در عرصه سیاسی با تغییر دولت و نیز آغاز روند اصلاح قانون اساسی در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و نیز مشخص شدن نقش و اختیارات روسای جمهوری بعدی روسیه و نهاد های قانونگذاری و راهبردی این کشور و بروز برخی احتمال ها درباره نحوه حضور ولادیمیر پوتین در عرصه سیاسی پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی می گذراند.

پوتین نقش بسیار مهمی در تحولات این کشور در دو دهه گذشته ایفا کرده و با توجه به ادامه دوره زمامداری وی تا سال 2024 انتظار می رود که وی نقش کلیدی خود را نه فقط تا آن زمان بلکه حتی پس از آن نیز در وسیع ترین کشور جهان ایفا کند.

این روند با اظهارات غیرمنتظره ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در سخنرانی سالانه وی در مجمع فدرال، استعفای دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه از سمت خود و سپس معرفی میخاییل میشوستین یک بوروکرات به عنوان نخست وزیر جدید این کشور آغاز شده است.

مدودف استعفای دولت خود را اقدامی صحیح و مطابق با پیشنهاد های رییس جمهور ولادیمیر پوتین درخصوص اصلاح قانون اساسی روسیه خوانده است؛ ضمن اینکه مدودف به عنوان معاون رییس شورای امنیت روسیه در امور دفاع و امنیت منصوب شده که این اقدام نشان می دهد پوتین قصد دارد همچنان مدودف را در حلقه نخست نزدیکان خود حفظ نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برهه ای مهم در روسیه: اصلاح قانون اساسی و آینده پوتین

برهه ای مهم در روسیه: اصلاح قانون اساسی و آینده پوتین