مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 10:102020-01-29اقتصادي

10 درصد تولید گاز به نیروگاه ها اختصاص دارد


روزانه بیش از 700 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می شود که از این مقدار صرفا 10 درصد به تولید برق و نیروگاه ها اختصاص می یابد.

- وی با بیان اینکه با افزایش مصرف گاز خانگی، سهمیه گاز تخصیصی به نیروگاه ها کاهش پیدا می کند گفت: در این شرایط مجبوریم دو کار انجام دهیم یکی اینکه به سمت سوخت های مایع برویم که این سوخت های مایع وقتی در نیروگاه مصرف می شود به ویژه در کلانشهر ها ایجاد آلایندگی می کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: دوم اینکه سوخت های مایع نیز به صورت نامحدود در اختیار نیروگاه ها قرار نمی گیرد، بنابراین در روز های سرد سال ممکن است به سمت خاموشی های احتمالی به ویژه در مناطق سردسیر برویم.

وی ادامه داد: بنابراین درخواست و خواهش ما از مشترکان محترم برق و گاز این است که در روز هایی که هوا سردتر است هم مصرف گاز و هم مصرف غیر ضروری برق را کاهش دهند.

اقای رخشانی مهر درباره راهکار های مدیریت مصرف سوخت اعم از برق و گاز نیز گفت: در بحث برق راهکار های ساده ای وجود دارد، ما روشنایی ها و مصارف اضافه را از مدار خارج می کنیم که در اینجا مسئله اوج مصرف یا سر شب و وسط روز مطرح نیست بلکه این کاهش مصرف انرژی در طول شبانه روز مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد تولید گاز به نیروگاه ها اختصاص دارد

10 درصد تولید گاز به نیروگاه ها اختصاص دارد