مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:102020-01-29پزشكي

کاهش خطر ابتلا به سرطان با انتخاب رژیم غذایی سالم


رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد.

- مرکز فارس، سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: انتخاب عاقلانه مواد غذایی می تواند خطر ایجاد سرطان را کاهش دهد.

ساناز عبدالرضاپور با بیان اینکه شواهد نشان می دهند که سرطان ­های مهم، رابطه نزدیکی با رژیم غذایی پُرچرب دارند، افزود: خطر سرطان های روده بزرگ و مقعد، با کم کردن مصرف چربی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: رژیم غذایی کم ­چرب برای جلوگیری از سرطان های تخمدان، پستان و آندومتر یا همان جدار داخلی رحم در بانوان، پروستات در مردان و نیز سرطان لوزالمعده در بانوان و مردان، مفید است.

سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: براساس یافته ها، چربی، سبب تحریک ترشحات صفراوی می شود و می تواند محصولات باکتریایی سرطان زا را افزایش دهد.

عبدالرضاپور ادامه داد: کم کردن مصرف روزانه چربی برای کاهش میزان کلسترول خون و پایین آوردن خطر بیماری های عروقی قلب نیز مفید است.

وی اضافه کرد: مصرف غذا هایی که فیبر زیادی دارند، برای محافظت بدن در برابر سرطان، به ویژه سرطان­ های روده بزرگ، مقعد و معده توصیه می شود.

فیبر ها بخشی از غذا هستند که هضم نمی شوند؛ آن ها در دستگاه گوارشی توقف می کنند و مانند اسفنج، آب را جذب کرده و در نتیجه سبب افزایش حجم مدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطر ابتلا به سرطان با انتخاب رژیم غذایی سالم

کاهش خطر ابتلا به سرطان با انتخاب رژیم غذایی سالم