مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 05:152020-01-29حوادث

دورهمی های سرد همراه با دغدغه و دل نگرانی در خان زنیان شیراز


طی دو روز گذشته تن مردم خان زنیان شیراز بارها به دلیل لرزه افتادن بر پیکر زمین لرزیده و اهالی این منطقه در این مدت بیشترین زمین لرزه ها را که در طول سالیان گذشته سابقه نداشته تجربه کرده اند.

ترک بر در و دیوار خانه و کاشانه شان بر اثر زلزله های پیاپی باعث شده اهالی این منطقه قید سقف بالای سر خود را حتی در سیاهی شب های سرد زمستان بزنند و در چادر، کوچه و خیابان شهر خان زنیان و آبادی های این منطقه اوقات بگذرانند.

سردی هوا و وجود برف و یخبندان هم مزید بر علت شده تا سختی شرایط کنونی ساکنین این منطقه را صد چندان کند و این شرایط در حالی است که برخی روستاهای اطراف خان زنیان از نعمت گاز نیز بی بهره هستند و تعدادی از این خانوارها نیز اکنون نفتی در مخازن خود نیز ذخیره ندارند و تنها با هیزم هایی که اگر انبار کرده باشند تن نجات یافته از زلزله خود را گرم نگه می دارند.

از عصر دوشنبه هفتم بهمن جاری تا صبح امروز چهارشنبه بیش از 30 زمین لرزه با مرکزیت خان زنیان در فاصله حدود 40 کیلومتری غرب شیراز رخ داده که دو مورد آن بیش از 5 ریشتر شدت داشته است و همین موضوع باعث شده که اهالی نه دل اسکان در زیر سقف های ترک خورده را داشته باشند و نه بتوانند خانه و کاشانه و گله های دام خود را رها کرده و شب را در مراکز اسکانی که ایجاد شده بگذرانند و به همین علت یا در چاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دورهمی های سرد همراه با دغدغه و دل نگرانی در خان زنیان شیراز

دورهمی های سرد همراه با دغدغه و دل نگرانی در خان زنیان شیراز