مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 19:252020-01-28بين الملل

از معامله قرن تا ورشکستگی آمریکا


معامله قرن یا توافق نهایی پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با هدف پایان دادن به درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین است که روز 28 ژانویه 2020 از آن رونمایی شد یک باج بزرگ به لابی های یهودی در آمریکا برای ممانعت از به نتیجه رسیدن استیضاح ترامپ محسوب می شود.

هدف اصلی آن، اسکان دادن فلسطینی ها در سرزمین جایگزین در خارج از اراضی فلسطین اشغالی و پایان دادن به حق پناهندگی برای آوارگان فلسطینی است.

برخی معامله قرن را ادامه طرح های سازش در گذشته از جمله کمپ دیوید می دانند و عده ای دیگر معتقدند که این طرح، کاملا متفاوت است و برای ساخت مجدد منطقه غرب آسیا براساس نظم آمریکایی طراحی شده است.

رژیم صهیونیستی با لابی هایی که در کنگره داشت با نشست ها و بولتن های محرمانه تلاش کرد آمریکا را متقاعد کند مصر و اردن را تحت فشار قرار دهد تا در حل منطقه ای درگیری موسوم به اعراب و اسراییل مشارکت کنند.

براساس این طرح، رژیم صهیونیستی در ازای به دست آوردن مساحت بسیاری زیادی از کرانه باختری به فلسطینی ها، بخش هایی از شبه جزیره سینا را خواهد داد تا در آنجا یک دولت فلسطینی مستقل تأسیس کنند.

با تأملی در رویداد ها می توان ریشه توافق نهایی را در روند عقب نشینی یک جانبه رژیم صهیونیستی از غزه در سال 2005 دانست؛ به طوری که حتی برخی تحلیلگران، آن را گام اول در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از معامله قرن تا ورشکستگی آمریکا

از معامله قرن تا ورشکستگی آمریکا