مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 15:082020-01-28اجتماعي

غار نمکی قشم از تعرض به دور مانده است


فرماندار قشم روز سه شنبه پس از بازدید یک روزه از طرح های مزارع پرورش میگو در غرب جزیره قشم به خبرنگاران گفت: همچنین سایت 492 هکتاری مزرعه پرورش میگو از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت که بررسی ها نشان از آن دارد که فاصله مناسب با حریم ژئوسایت نمکدان نیز رعایت شده است و مشکل خاصی وجود نداشت.

علیرضا نصری افزود: تنها شائبه همپوشانی بخشی از سایت 300 هکتاری مزرعه میگو با حریم ژئوسایت گنبد نمکدان وجود دارد که تعیین دقیق آن نیاز به بررسی کارشناسی دقیق تری دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه مورد مناقشه هنوز بکر باقی مانده است، ادامه داد: با بازرسی امروز مقرر شد در این منطقه کار متوقف و مطالعات و کارشناسی عمیقتری صورت گیرد.

فرماندار قشم اظهار کرد: پس از انجام مطالعات تخصصی، در صورت همپوشانی مزرعه میگو با حریم ژئوسایت گنبد نمکدان، محدوده مزرعه مذکور با فاصله یکهزار و 500 متری با این ژئوسایت بازتعریف می شود.

وی تاکید کرد: در بررسی مسائل مطرح شده، هم حمایت از سرمایه گذاری و معیشت مردم بومی و هم مباحث محیط زیستی و حمایت از آثار طبیعی به عنوان میراث نسل های آینده کشور، به عنوان دغدغه های دولت مورد توجه قرار می گیرد.

نصری افزود: مقرر شد حریم تمام ژئوسایت های ژئوپارک قشم استعلام و مشخص شود و همه واگذاری ها در جزیره مورد بازدید و بیازنگری مجدد قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار نمکی قشم از تعرض به دور مانده است

غار نمکی قشم از تعرض به دور مانده است