مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-28پزشكي

نقش بازی های هیجانی در رشد کودکان


استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نکاتی که والدین باید در مورد کودکان مبتلا به ضعف زبانی و ارتباطی بدانند، گفت: بازی نقش مهمی در رشد کودک دارد و از آنجایی که قالب بازی ها عوض شده کودکان با کمبود بازی های عاطفی و هیجانی مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، هوشنگ دادگر استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره کنترل هیجان در کودکان به ویژه در افرادی که دارای نقص زبانی و ارتباطی هستند، اظهار داشت: برخی از کودکان با توجه به سن خود نمی توانند جملاتی را به صورت کامل مطرح کنند و به عبارتی نسبت به همسالان خود دچار ضعف زبانی در بیان جملات هستند همچنین این مسئله می تواند مشکل ارتباطی در کودکان ایجاد کند.

وی افزود: در برخی از موارد خانواده ها زمانی که کودکانشان دچار نقص زبانی یا مشکل در ارتباط هستند آن را نادیده می گیرند در حالی که این مسئله می تواند سبب بروز هیجاناتی در کودک شود و عواقب روحی و روانی برای آن به همراه داشته باشد.

 دبیر انجمن گفتار درمانی ایران خاطرنشان کرد: این کودکان در معرض هیجانات مثبت یا منفی هستند که هیجان مثبت شامل ذوق زدگی یا خوشحالی و هیجانات منفی شامل ترس، اضطراب و نگرانی در کودک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بازی های هیجانی در رشد کودکان

نقش بازی های هیجانی در رشد کودکان