مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:262020-01-28اقتصادي

واگذاری بخشی از اراضی چیتگر به بنیاد مستضعفان به جای هزینه آزادراه تهران-شمال


وزارت راه و شهرسازی درخواستی به کمیسیون لوایح دولت داده که براساس آن بخشی از اراضی چیتگر که در اختیار شهرداری تهران است،به جای هزینه احداث آزادراه تهران-شمال به بنیاد مستضعفان واگذار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دفتر هیئت دولت اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب نامه تاریخ 2 مرداد 1375 هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ کرده و مقرر شد 62.

5 میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی موردنظر به 35.

2 میلیون متر مربع کاهش یافت.

در ادامه و با نظر دولت 511 هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که 70 درصد سهم شهرداری و 30 درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه تهران-شمال است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی از کمیسیون لوایح هیأت دولت درخواست کرده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت مذکور و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی 511 هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری بخشی از اراضی چیتگر به بنیاد مستضعفان به جای هزینه آزادراه تهران-شمال

واگذاری بخشی از اراضی چیتگر به بنیاد مستضعفان به جای هزینه آزادراه تهران-شمال