مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 06:402020-01-28بين الملل

سفیر انگلیس: نمی پذیریم حزب الله دیگری در یمن شکل بگیرد


سفیر انگلیس در یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی و لندن نمی پذیرند که جنبش انصارالله به حزب الله دیگری در یمن تبدیل شود، از تطابق کامل سیاست ریاض و لندن در این خصوص پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قرار است شورای امنیت امروز (سه شنبه) نشستی پشت درهای بسته درباره یمن برگزار کند و بنا به اعلام منابع غربی احتمالا بیانیه ای هم صادر می شود.

در همین زمینه مایکل آرون سفیر انگلیس در یمن به شبکه الحدث  گفت : سه موضوع برای اعضای شورای امنیت در نشست بسته درباره یمن مهم است؛ توقف درگیری های اخیر در نهم، بازگشت آتش بس میان سعودی و حوثی ها و اجرای توافق ریاض.

وی ضمن تأکید بر نیاز فوری به انجام مذاکرات فراگیر در یمن بار دیگر اتهامات عربستان سعودی به حزب الله و یمن را تکرار کرد و گفت: ائتلاف و بریتانیا نمی پذیریند که حوثی ها، تبدیل به حزب الله دیگری در یمن شوند؛ موضع ما آشکار است آنچه در یمن دیده می شود کودتاست، قطعنامه 2216 را نوشتیم، بی طرف نیستیم و دولت قانونی (دولت مستعفی یمن) را به رسمیت می شناسیم.

از سوی دیگر مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن، طرف های درگیر در یمن را به کاهش تنش ها و تجدید تعهد به راه حل مسالمت آمیز برای نزاع دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر انگلیس: نمی پذیریم حزب الله دیگری در یمن شکل بگیرد

سفیر انگلیس: نمی پذیریم حزب الله دیگری در یمن شکل بگیرد