مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 11:562020-01-27سياسي

آثار تمدنی مشترک در آذربایجان شرقی و ترکیه زمینه تعاملات را بیشتر می کند


مرتضی آبدار روز دوشنبه در دیدار با حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز برای بررسی راهکارهای همکاری مشترک در خصوص بازار تاریخی این شهر و روستای کندوان که در خانه حیدرزاده برگزار شد با تاکید بر اهمیت تعامل در زمینه تجارب مشترک در حوزه میراث فرهنگی افزود: با توجه به وجود آثار تاریخی شاخص با بافت مشابه همچون بازارهای تاریخی تبریز و استانبول و نیز روستاهای تاریخی کندوان و کاپادوکیه، این امکان وجود دارد که در مدیریت این جاذبه ها از تجربیات مشترک استفاده شود.

وی اظهار داشت: با تعریف سرفصل های عملیاتی در زمینه صیانت از این آثار با ارزش و مدیریت آن ها باید اقدامات راهبردی مناسبی از سوی این استان و جمهوری ترکیه انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آمادگی کامل داریم تا در تفاهم نامه های مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری های استانبول و اوچ حصار ترکیه با مشارکت هیات امنای بازار تاریخی تبریز و دهیاری روستای کندوان نسبت به عملیاتی شدن مفاد این جلسه اقدام کنیم.

آبدار ادامه داد: در سال های اخیر ارتباطات بسیار خوبی در زمینه های مختلف از جمله مقاوم سازی ابنیه تاریخی و باستان شناسی با مؤسسات و دانشگاه های دیگر کشورها از جمله موسسه باستان شناسی آلمان و جایکا ژا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تمدنی مشترک در آذربایجان شرقی و ترکیه زمینه تعاملات را بیشتر می کند

آثار تمدنی مشترک در آذربایجان شرقی و ترکیه زمینه تعاملات را بیشتر می کند