مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 11:302020-01-27اقتصادي

پهباد سمپاش در قیروکارزین فارس به پرواز در آمد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در استان فارس، از پرواز پهباد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در استان فارس، از پرواز پهباد سمپاش در مزارع گندم و کلزای این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

مهدی همتی دوشنبه 7 بهمن در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از این پهباد و نمایش توانمندی آن در راستای ترویج بکار گیری فن آوری های نوین در کشاورزی شهرستان انجام شده است.

او اضافه کرد: کاهش مصرف سم، صرفه جویی در آب، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، کاهش خسارت له شدگی ناشی از حذف تردد ماشین آلات کشاورزی و بطور کل کاهش هزینه تولید و افزایش سلامت محصول از مهم ترین مزایای استفاده از پهباد ها است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، افزایش اثر بخشی سموم و هدفمند شدن آن، کاهش زمان مورد نیاز و توجه به سلامت اپراتور های سمپاشی از دیگر محاسن استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع است.

او خاطرنشان کرد: در اولین پرواز این پهباد بر فراز مزارع گندم و کلزا، این مزارع با سموم علف کش و زیر نظر جمعی از کارشناسان و با حضور تعدادی از کشاورزان سمپاشی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهباد سمپاش در قیروکارزین فارس به پرواز در آمد

پهباد سمپاش در قیروکارزین فارس به پرواز در آمد