مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 08:502020-01-27پزشكي

اهدای سالانه 1000 مورد عضئو بدن در کشور


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد سالانه اهدای عضو در کشور کمتر از 1000 مورد است، گفت: زیربنای همه مشکلات پیوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، بررسی مسائل و مشکلات شناسایی و فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی در استان مرکزی با حضور مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در اراک برگزار شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت در این نشست گفت: پیوند سابقه بسیار طولانی در دنیا دارد، حدود 50 سال پیش در ایران و زمانی که تنها 1500 پیوند در دنیا انجام شده بود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اولین پیوند صورت گرفت، این پدیده بسیار بزرگ به عنوان قله پزشکی دنیا در عصر معاصر محسوب می شود.

مهدی شادنوش افزود: آمار بالای پیوند کبد در کشور و بیش از 50 هزار پیوند کلیه در 33 مرکز کشور نشان از تلاش تیم های پیوند و متخصصان کشور است که سبب شده ایران جز کشورهای پیشتاز در این زمینه باشد و در جایگاه اول منطقه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در کشور، ارتقای سطح دانش پرسنل مرتبط، ایجاد سیستم مدرن برای افزایش ضریب اهداء عضو در کشور از اقدامات اساسی است که می بایست در این زمینه صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای سالانه 1000 مورد عضئو بدن در کشور

اهدای سالانه 1000 مورد عضئو بدن در کشور