مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 08:302020-01-27پزشكي

شکایت انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کارشناس مدعی آلودگی شیرهای تبریز


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شکایت انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کارشناس مدعی آلودگی شیرهای تبریز خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شکایت انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کارشناس مدعی آلودگی شیرهای تبریز خبر داد.

محبوب نعمتی در نشست خبری با موضوع رفع نگرانی های موجود در خصوص فرآورده های شیر با بیان اینکه وجود آفلاتوکسین در شیر، واقعیتی انکارناپذیر است، اظهار کرد: منشا ورود آفلاتوکسین به شیر، خوراک آلوده ای است که دام از آن تغذیه می کند، بنابراین منشا آفلاتوکسین خود شیر نیست، بلکه خوراک آلوده دام است.

وی افزود: آفلاتوکسین محصول رشد نوعی از کپک آسپرژیلوس بر روی علوفه و ذرت دام بوده و آفلاتوکسین موجود در شیر از نوع B1 بوده که طی فرایندی با هیدروکسیله شدن به نوع M1 تبدیل به نوع می‎شود که 10 بار ضعیف تر از B1 است.

وی خاطرنشان کرد: امکان حذف کامل آفلاتوکسین وجود ندارد، اما می توان با اعمال نظارت هایی آن را به زیر حد مجاز رساند و کنترل خوراک دام یکی از راه های کنترل میزان آفلاتوکسین است.

نعمتی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که وضعیت خوراک دام در استان ما در طول چند سال گذشته بهبود پیدا کرده و میزان آفلاتوکسین آن، پایین تر از حد مجاز بوده و مصرف خوراک دام متفرقه مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کارشناس مدعی آلودگی شیرهای تبریز

شکایت انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی از کارشناس مدعی آلودگی شیرهای تبریز