مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 08:002020-01-27فرهنگي

کتاب چیستی تمدن ترجمه و منتشر شد


کتاب چیستی تمدن نوشته جمعی از نویسندگان با ترجمه سیدمحمدحسین صالحی به تازگی به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مقاله هایی که در این کتاب گرد آمده، دربردارنده ادبیات جدید و آورده های تازه در درک تمدن و ماهیّت آن است.

طرح مسئله های جدید، به کارگیری روش های نو و استفاده از رویکردهای متنوع در لابلای مقاله ها، چارچوب های قدیمی در تمدن پژوهی و پیش فرض های نادرست در میان محققان تمدنی در ایران را در هم می ریزد و افق های نظری تازه ای را در مطالعات اسلامی تمدنی پیش می نهد.

طرح ادبیات ترجمه ای (و گاه تطبیقی) در حوزه های تمدنی نه برای ایجاد تراکمی از مفاهیم غربی و گاه سکولار در تحقیقات اسلامی و انقلابی است، بلکه برای طرح مفاهیم تازه و خلقِ پرسش های نو (معطوف به چالش ها و نیازهای جدید) در موضوع تمدن است تا بلکه تمدن شناسان و تمدن پژوهان ایرانی با تکیه بر مصادر دینی و منابع بومی، تحقیقات به روز و کارآمدی را ارائه نمایند و نظرات و نظریات تمدنی شان را به چالش های امروزین در جهان کنونی معطوف سازند و البته تمدن را در پاسخ های متراکم به نیازهای انباشته انسان معاصر پی بگیرند.

کتاب چیستی تمدن نوشته جمعی از نویسندگان با ترجمه سیدمحمدحسین صالحی به تازگی به همت مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب چیستی تمدن ترجمه و منتشر شد

کتاب چیستی تمدن ترجمه و منتشر شد