مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:502020-01-27فرهنگي

مجموعه مقالات «شکاف اجتماعی» تدوین شد


مجموعه مقالات «شکاف اجتماعی» از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تدوین شد.

- مجموعه مقالات شکاف اجتماعی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تدوین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجموعه مقالات شکاف اجتماعی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد.

این مقالات با اولویت قراردادن موضوع شکاف، آن را در حوزه های مختلف تحصیلی، جنسیتی، طبقاتی، فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار داده اند.

عناوین و شرح مختصری از این مقالات که برخی از آن ها از داده های پیمایش ملی ارزش ها و نگرش های ایرانیان استمداد جسته اند، به این شرح است: مقاله شرایط امکانِ قانونی و نگرشیِ شکاف جنسیتی در ایرانِ پس از انقلاب - مهسا اسداله نژاد این مقاله که مبتنی بر داده های موج سوم پیمایشِ ارزش ها و نگرش های ایرانیان (1394) است، به دنبال تحلیلی از شکاف جنسیتی در جامعه ی امروز است که سعی می کند دو روایت را با هم پیش ببرد: 1.

روند تاریخیِ قانون گذاری هایی که منجر به بازتولیدِ تصویرِ زن- مادرِ مطلوب گردیده و دسترسیِ زنان را به امکاناتِ اقتصادی و سیاسی تحت الشعاع قرار داده است.

2.

بررسی نگرش های جنسیتیِ بعضاً تبعیض گذارانه که خود را در سه پیمایش ملیِ ارزش ها و نگرش های ایرانیان طی سال های (1379، 1382 و 1394)، نمایان می سازد تا بنا بر ادعای خود، با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجموعه مقالات «شکاف اجتماعی» تدوین شد

مجموعه مقالات «شکاف اجتماعی» تدوین شد