مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:452020-01-27پزشكي

از خردادماه تا کنون هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشد


معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معتادان مبتلا به ویروس ایدز در مراکز سازمان بهزیستی پذیرش می شوند، گفت: - ، فرید براتی سده با اشاره به ادعای برخی رسانه ها در این خصوص که در مرکز غربالگری بهمنیار بعد از اینکه معتادان متجاهر از سوی نیروی انتظامی دستگیر و انتقال داده شدند، در این مرکز به اجبار از آنها تست ایذر گرفته می شود و درصورتی که تست ایدز این افراد مثبت باشد، آنها را بیرون از مرکز رها می کنند، گفت: برخلاف گفته های مذکور، این درحالیست که این فرایند به این شکل نیست و از خردادماه تا الان هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشده است.

وی افزود: یکی از دلایل عدم اجرای تست ایدز معتادان متجاهر این است که کیت آزمایش ایدزی که باید وزارت بهداشت برای این منظور و به مقدار کافی در اختیار بهزیستی قرار می داد، قرار نداده است.

همچنین بخشی از این تست ها از طریق یکی از برنامه های سازمان ملل و بخش دیگر نیز از طریق وزارت بهداشت تامین می شد، اما متاسفانه امسال به اندازه کافی تست ایدز در اختیار بهزیستی قرار نگرفته است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از خرداد تا کنون هیچ تست ایدز اجباری یا داوطلبانه از معتادان جمع آوری شده، دریافت نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خردادماه تا کنون هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشد

از خردادماه تا کنون هیچ آزمایش ایدزی از معتادان گرفته نشد