مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 02:002020-01-26حوادث

هشدار آتش نشانی درباره قراردادن دکه ها در ورودی پاساژها


معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نسبت به قرار دادن دکه در مسیر تردد مجتمع های تجاری هشدار داد.

- مهندس محمود قدیری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تهران حدود 240مرکز تجاری ناایمن شناسایی کرده است، که تعدادی از آن ها در شرایط بحرانی قرار دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه این مراکز بار جمعیتی بالایی دارند و یکی از مواردی که موجب می شود حساسیت بر ایمنی این دسته از ساختمان ها بیشتر شود، بلندمرتبه بودن آن ها است.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه حریق و دود به صورت عمودی رشد می کند و اگر راهش بسته باشد به صورت افقی به مسیرش ادامه می دهد تا راهی عمودی پیدا کند گفت: همین موضوع موجب می شود تا حریق در برخی از ساختمان های بلند به سرعت از طریق نما به سایر طبقات سرایت کند.

در این دسته از ساختمان ها که اکثرا بار اشتعال زیادی دارند و گاهی هم در راهروهای آن ها هم اجناس نگهداری می شود، آتش با سرعت زیادی گسترده می یابد.

به گفته وی رشد عمودی حریق و ارتفاع در ساختمان های بلند مرتبه مزید بر علت می شود که هم عملیات اطفاء و هم عملیات نجات دشوارتر انجام شود.

قدیری با تاکید بر اینکه سازه های برخی از مراکز تجاری پایتخت فرسوده است و عملیات مقاوم سازی به آن به روش های قدیمی انجام شده است گفت: گاهی ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار آتش نشانی درباره قراردادن دکه ها در ورودی پاساژها

هشدار آتش نشانی درباره قراردادن دکه ها در ورودی پاساژها