مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 13:352020-01-26اجتماعي

وجود 200 واحد صنعتی آلاینده در خوزستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا محمد جواد اشرفی روز یکشنبه در شورای سلامت خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در تولید 1.

5 درصد کربن منتشره در سطح کشور نقش دارد و در خوزستان نیز میزان آلاینده ای که این شرکت تولید می کند از صنایع دیگر بیشتر است.

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز وی گفت: در حدود 90 پروژه در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز پیش بینی شده که اگر این طرح به خوبی انجام شود تا 49 درصد میزان آلودگی در خوزستان کاهش می یابد.

اشرفی ادامه داد: از جمله پروژه هایی که در این طرح مشخص شده، ساماندهی صنایع، توسعه فضای سبز، معاینه فنی خودروها و موارد دیگر است که بر میزان آلایندگی هوای خوزستان و اهواز تاثیرگذار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز بیان کرد: در گذشته شرکت های کشت و صنعت نیشکر در خوزستان تنها 10 درصد برداشت سبز نیشکر داشتند که این میزان اکنون به 30 درصد افزایش یافته و امید این این آمار در سال های آینده افزایش یابد.

کیامرث حاجی زاده گفت: با کشت نیشکر 2 برابر کربنی که از سوزاندن این مزارع ایجاد می شود اکسیژن تولید می شود و در بحث کنترل گرد و غبار نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی گفت: یکی از عوامل آلایندگی هوای خوزستان حمل ونقل و استفاده از خودروهای قدیمی و فرسوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 200 واحد صنعتی آلاینده در خوزستان

وجود 200 واحد صنعتی آلاینده در خوزستان