مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:252020-01-26اجتماعي

گزینه مسمومیت پرندگان مهاجر تالاب میانکاله در حال بررسی است


شهاب الدین منتظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز گروهی تخصصی از سازمان حفاظت محیط زیست به استان مازندران اعزام شدند تا برای بررسی موضوع با همکاران محیط زیست و دامپزشکی استان همکاری کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون آزمایش هایی از لحاظ بیماری های نیوکاسل و آنفلوآنزا انجام شده که سازمان دامپزشکی به عنوان متولی این کار، منفی بودن جواب آزمایش ها را از لحاظ این بیماری ها منفی اعلام کرد بنابراین علت این دو بیماری برای تلف شدن پرندگان مهاجر تالاب میانکاله منتفی شده است.

وی ادامه داد: قطعا ضرورت ایجاب می کند پارامترهای دیگری هم که یکی مسمومیت است مورد ارزیابی قرار گیرد که در حال انجام است و ما منتظر اعلام نتیجه هستیم که بعد از روشن شدن موضوع به سراغ راهکارهای مدیریتی خواهیم رفت.

منتظمی گفت: البته با توجه به اهمیت موضوع اگر نیاز باشد دوباره پارامترهای نیوکاسل و آنفلوآنزا مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما به هر حال فعلا منتظر نتایج آزمایش ها هستیم، البته اگر بحث مسمومیت هم باشد اعلام نتایج زمان بر است چون نوع آزمایش ها و آنالیز آن متفاوت است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تمام این آزمایش ها در داخل کشور انجام می شود چون توان داخلی وجود دارد مگر اینکه سازمان دامپزشکی بخواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه مسمومیت پرندگان مهاجر تالاب میانکاله در حال بررسی است

گزینه مسمومیت پرندگان مهاجر تالاب میانکاله در حال بررسی است