مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 08:452020-01-26پزشكي

ثبت 7 هزار مورد جدید سرطان در استان فارس


کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سالانه 7 هزار و 700 مورد جدید سرطان در استان فارس به ثبت رسیده که از این تعداد 4 و هزار و 200 نفر از آن ها آقایان و مابقی خانم هستند.

- دکتر زهرا خسروی زادگان در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: شایع ترین سرطان در مردان به ترتیب پروستات، پوست، مثانه، روده بزرگ و خون، و در زنان به ترتیب سرطان سینه، تیرویید، پوست، روده بزرگ و خون می باشد.

وی افزود: بروز استاندارد شدن سرطان در آقایان 188 در 100 هزار و در خانم ها 150 در 100 هزار است.

کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بیشترین سرطان در مردان پروستات و در زنان سرطان سینه می باشد.

خسروی زادگان سرطان های شایع بزرگسالان را شامل سرطان سینه، ریه و روده بزرگ عنوان کرد که به ندرت در کودکان یا نوجوانان نیز اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بروز سرطان در همه سنین گزارش شده  وسازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از این بیماری نسبت به پرهیز از مصرف دخانیات،تغذیه سالم،فعالیت بدنی منظم نیز توصیه دارد.

کارشناس برنامه سرطان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تمام افراد جامعه در هر سنین توصیه کرد:با مشاهده تغییر در خال های پوستی، ابتلای سرطان در اقوام درجه یک، زخم های بدون بهبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 7 هزار مورد جدید سرطان در استان فارس

ثبت 7 هزار مورد جدید سرطان در استان فارس